čtvrtek 26. února 2015

Začínáme zahradničit

Už jsme se nemohli dočkat, až se budeme zase moci vrtat v hlíně.

V pondělí jsme nakoupili mrak semínek a včera jsme něco i zaseli.
Doma samozřejmě. 


Ráno jsme vyrazili na klacíky, z kterých jsem chtěla udělat označení k rostlinkám. 
Bylo celkem chladno, ale nám to nevadilo. Byli jsme rádi, že jsme konečně zase venku. 
Na některých místech dokonce padal sníh.



trošku nám to tady plundrujou

Když jsme přišli domů se spoustou klacíků, holky chtěly hned sázet. Ale co oběd? někdo ho musí uvařit. Ach jo. 

Udělali jsme cedulky. Inspiraci jsem našla na pinterest.com.




Odpoledne jsme šli nakopat parádní hlínu z kompostu a sázeli jsme. 
Máme zasazená rajčata, pórek, petržel a pažitku, bazalku, majoránku, kedlubny, a taky jsem si vysadila levanduli. Docela se bojím to sem psát. Taky se může stát, že nebudu mít potom co sázet ven a v květnu budeme shánět sazenice. 
Pevně věřím, že ne. 



Mám velké plány. Za domem máme kus zahrady malinko do svahu. Každé léto tam bojujeme jenom se sekáním trávy. Myslím, že by tam byla krásná zeleninová zahrádka. 
Stávající máme před domem, kousek od silnice a moc místa tam není. To se mi nelíbí.
Chtěla bych tam uprostřed stupňované záhony, jako třeba tyto. 
Po jedné straně jsme se domluvily se sestrou na dlouhé řadě rybízu, nějaký angrešt, maliny. Jako to bylo u naší milé prababičky. Pod velkou třešní lavička a na větvi by visela houpačka, nejlépe hacka. Podél druhé strany další ovocné stromy.
No je to běh na dlouhou trať. Ale tu zahrádku opravdu chci. Letos budou jenom přípravy a až příští rok budeme moci sázet. Musíme nejprve připravit půdu, aby měla nějaké živiny a rostlinkám se tam dobře rostlo.

Píši to sem, abych měla jakýsi motor, který mě požene k cíli. Chtěla bych si tu vést něco jako zahradnický deník. 

Tak doufám, že to klapne.

Už jste taky začali pěstovat?












5 komentářů:

  1. Jste holky šikovný! Ty klacíky jsou super, já si chtěla v lékárně koupit dřívka, ale toto je ještě lepčí ;-) Reni a ty bylinky budeš přesazovat, nebo je necháš v květináči? Papa a těším se, až si budeme vyměňovat zkušenosti. A k plotu bych určitě dala ještě rrakytník :-) Až vyrazíme do školek, děti nbecháme doma! M

    OdpovědětVymazat
  2. A je super, že tam na tu cestu dali plot, to bylo o strach a doufám, že jste vyvenčili i Pigouška;-) a když už zahradničíme, toto by se mi moc líbylo ;-)http://www.zahradananiti.cz/produkt/kokedama-nolina/
    Paní tam má i hezké dopňky právě na zahradu. Mějte pohodový den. Marky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...a taky rebarboru ;) Bylinky bych chtěla přesadit ven. Ať se jim hezky roste na sluníčku. V létě máme tady nahoře příšerný vedro a ony by uschly. Pigoušek né, v kočárku bylo miminko. ;) Díky za odkaz. Hezký den.

      Vymazat
  3. Jů, vy jste pilné zahradnice .... já ještě nakoupeno nemám:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na to fakt letos těším. Zatím mám dost energie, uvidíme, jak dlouho mi to vydrží ;)

      Vymazat